Successful promises

Vilka svikare vi är. Här lovar vi guld och gröna ängar och håller inget. Eller ja, vi lovar att vi ska bli mer sociala, uppdatera oftare så fort vi blivit certifierade. Men oj, så surfar jag själv in här och det gapar ganska tomt. Speciellt från min macbooks tangentbord.
Så whats new. Sverige tar över B@1, Sverige tar över London. Som de otroligt tajmade personerna vi kommit på att vi är lyckades jag och Cecilia bli certifierade bartenders dagarna efter varandra. Så lyckan var stor. En liten Sara fick revansch på fredagen under en hemlig certifiering efter att ha varit lite för nervös första gången dagen innan. Sen kom Cecilia och körde hela vägen in i kaklet på lördagen och vips! Nu är vi där vi kämpat för i 6 veckor. Vi är lyckats med något som tar vissa 10 veckor och 4a försök. Kanske lite skryt men hey, vi är stolta :D
Certifierad, jaha, vad innebär nu det. Framförallt innebär det ingen mer schemalagd träning utöver jobbet, så istället för att börja vid 12, 13 så kan vi nu ramla in runt tre tiden som alla andra. Sen klirrar det till i kassan med en hel pund i löneökning! Att få stå ensam i baren är inte heller helt fel när de andra springer och köper mat, power. Sen slipper vi självklart pressen med att hela tiden plugga när man är ledig, hela tiden ha ett nytt prov att oroa sig för. Nu gäller det bara att plocka fram allt man kan och få jobba ordentligt i baren.
Lite bilder borde man lägga upp, men jag orkar inte gå upp och hämta kameran så det få bli nästa gång. Lovar!
Puss och Kram
Sara

Kommentarer
Postat av: Tim

Härligt med lite "news" från Er. Alltid kul att läsa er blogg. Jag går in flera gånger per dag för att se om där är något nytt. Och idag var det det!



Tim

2010-12-11 @ 09:00:41
Postat av: Alexander

När (när, inte om !) jag kommer till London ska jag vara värsta gästen. Ba så ni vet. Prepare! ;)

2010-12-11 @ 11:27:49
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0