Mind blowing

Grupp-psykologi. Fas 1, happy clappy lycka, man tassar runt och ler. Fas 2, alla sidor träder fram, smutsiga underkläder är inte längre charmigt utan bara j*vligt irriterande, ketchupkladd i frukostskålen inte längre skrattretande och ett oskyldigt practical joke inte lika oskyldigt.
Men trots att vi i vår lilla familj här på många sätt är i just fas 2 så är det inte så farligt som det låter. Ärligt. När man gormat lite om skiten i hörnen, mumlat något surt ord finns det alltid lejonkungsånger att spela ( en kvart om dagen tycker David), choklad att köpa i turkshoppen( ursäkta för diskriminerande ordval men den heter så), någon som berättar om en rolig jobbmiss och framförallt, en hel bunt med människor som jag inte vill vara utan. Även när jag är sur, ledsen, glad så vill jag inget hellre än höra cecilia spela musik högst uppe, Calle laga mat, Caroline fixa i ordning sig, David sjunga lejonkungen sånger, Marcus plugga/spela risk och Rickard vända sig i sängen ( eller komma ner och mysprata).
Yours truly
SARA

Kommentarer
Postat av: Tim Tödt

Det bästa med att vara i fas 2 är att efter fas 2 kommer fas 3. Håll ut och fortsätt att ge feed back till varandra i form av jag budskap. Som tex jag blir irriterad när Du lämnar en ketchup kladd. Jag skulle uppskatta om Du osv. Det funkar faktiskt! I fas 3 har man hittat sina positioner och gruppen fungerar utan alltför mycket friktioner. Faktiskt riktigt spännande.



Tim

2010-11-16 @ 21:27:37
Postat av: Gesine

Hejvilding,



Kul att läsa om Dig/Er, DU verkar ju inte ha det långtråkigt precis. Det "glammiga" Kollekitivlivet är ju en rätt bra erfarenhet. Fortsätt att plocka upp de där underkläderna, njut av och kladd och klet och som en riktig highlight går du in på min blogg och kollar in var jag är någonstans.

Kram Gessan

2010-11-17 @ 01:17:30
URL: http://laosgesine.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej själv vilding! Du flänger runt där borta på andra sidan jorden, det är så man blir avundsjuk! Snygg blogg har du med, undrar vem som designat den :P Saknar dig mycket, du får gärna smsa,ringa,mejla,skriva brev eller dyka upp på dörrtrappan! Älskar dig

2010-11-20 @ 22:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0