Im a believer

Att flytta till London. Att gå en bartenderutbildning. Kanske inte är att göra det precis lätt för sig om man är kristen. Nej. Kanske inte. Men plötsligt blir man tvungen att berätta vad man kilar iväg till om söndags kvällarna. Man hamnar i samtal där raka frågor skjuter skarpt. Och då får man bekänna. Svart på vitt. Och det känns bra. Himla bra. Att våga stå upp. I en minihostelvärld av bartenderdrömmande människor av alla möjliga bakgrunder och säga att ja, jag tror på Gud. Jag går i kyrkan på söndagarna.
Och jag vet att det har format mig, att vara kristen har gjort mig, gör mig till den personen jag är. Och personen Sara har lärt känna människor. Och människorna personen Sara träffat har nog, konstigt nog, tyckt om personen Sara (och personen Cecilia) och bestämt sig för att erbjuda personen Sara och personen Cecilia att flytta in i deras fyra bädds hus. Är Gud god eller är Gud god?
Så tänker jag att Gud verkar. Och ja, det står jag för.
Nu hoppas jag att Gud har format personen Sara till en ihågkommande person för imorgon ska jag skriva ner 100 drinkar. Sen ska jag springa till en jobbintervju för tubpersonalen strejkar imorgon. Men. Jag är så fruktansvärt tacksam. Så tacksam.
Peace out
Sara

Kommentarer
Postat av: Elin U

Grattis!! Verkligen jättekul för er:)

2010-10-04 @ 16:48:08
Postat av: alexander

Klickar på GILLA-knappen!

2010-10-04 @ 22:32:35
URL: http://bojestig.blogg.se/
Postat av: Tim Tödt

Älskade Sara!

Så roligt att det går bra för dig. Jag hoppas att Du får jobbet på baren b12 eller vad den nu hette. Jag är så stolt över Dig!!

Vi kommer snart, längtar!



Pappa

2010-10-04 @ 22:54:33
Postat av: Lovisa

Megalike!

2010-10-15 @ 20:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0